Testoval som Hyundai ix20 – auto plné emócií

Autor: Marek Piváček | 30.5.2011 o 8:13 | (upravené 30.5.2011 o 11:32) Karma článku: 10,79 | Prečítané:  11154x

Priznám sa, bol som trochu skeptický, keď ma oslovili ako blogera otestovať zánovné auto. Nevedel som prečo a kto sa so mnou skontaktoval. Nakoniec sa z toho vykľul importér Hyundai Česko a Slovensko a z auta Hyundai ix20.  Po pár dňoch jazdenia môžem povedať, že vôbec neľutujem. Na pohľad malé autíčko, voči ktorým mávam občas predsudky (priestor, výkon a podobne), ma prekvapilo už po niekoľkých metroch.

 

Osobne jazdím na škodovke a preto som čakal, že si tažšie zvyknem na auto iného výrobcu. Omyl. V ix20-ke som sa cítil ako ryba vo vode. Nerobilo mi problém ani citlivé radenie.

Skontrolovať zrkladlá a môžeme vyraziť. Apropo - zdrkadlá - tie ma zaujali ako prvé... lepšie povedané ich veľkosť a komfortný pohľad dozadu. Možnou nevýhodou pre niekoho môže byť predný stĺpik, na ktorom sú uchytené. To však pri veľkosti bočných okien tiež nemôže byť problémom.

DSC00418.JPG

IMGP3562.JPG

Interiér

V ix20-ke je všetko akosi väčšie. Aby som bol presný - malé auto na pohľad zvonka, očarí svojím priestorom v interiéri hneď v niekoľkých líniách. Pre vyšších ľudí je to výška karosérie, ktorú som ja pri mojich 170 cm nemohol naplno otestovať, ale takých 20 čísel by sa nad hlavu vošlo. Na druhej strane pri zasunutí predných sedadiel viac dozadu, zdalo sa mi, že priestor vzadu sa výrazne zmenšil. Všetko vrámci normy v danej triede vozidiel.

Čo sa priestoru týka, najviac mi imponuje vnútorná šírka vozidla. Po osadení autosedačky (auto poskytuje Isofix uchytenie) do 4 rokov, zostalo vzadu miesto pre 2 osoby. O tomto môžu snívať aj mnohé kombi, ktoré na šírku taký komfort ako Hyundai ix20 neposkytujú. Zadná plošina je vodorovná, čo umožňuje komfortné sedenie aj osobe sediacej vstrede.

Naša 20-mesačná Anetka to zhodnotila za všetko, keď s prekvapením pozrela na neznáme auto: „Veeeľkééé, veeeľkééé autíčko."

IMGP3535.JPG

Ovládanie autorádia na volante, kompaktná prístrojová doska

IMGP3543.JPG

Miesto pre dve osoby po osadení veľkej detskej sedačky

V interiéri taktiež zaujmú vychytávky ako bezpečnostné pásy zakotvené v rovine sedadla, ktoré nezavadzajú pri sedení. Airbagy všade kam oko dovidí. Bočné, predné, vo volante, v sedačkách. Jednoduché ovládanie rádia na volante. Nenáročné a rýchle nastavenie automatickej klimatizácie. Všetko poruke na malom kompaktnom paneli v strede.

IMGP3547.JPG

Potešila ma aj stredná lakťová opierka pre vodiča. Možno by som ju urobil trochu širšiu.

V testovanej verzii (Style) som si užil aj celopresklenú strechu, ktorej predná časť sa dá otvoriť. Pre príjemný pocit pri otvorenej streche je dobré využiť zasúvacie rolety - jedna spredu, druhá zozadu. Tie pomáhajú tlmiť vietor ale i proti slnku.

DSC00409.JPG

Pohľad cez strešné okno

IMGP3515.JPG

Na pohľad neveľké, vnútri priestranné

Aby sme uzavreli interiér, spomeňme ešte úložný priestor. Kufor nie je veľmi dlhý, avšak vďaka masívnej zadnej línii poskytuje slušný úložný priestor. Pod batožinovým priestorom sa nachádza prídavný priestor nad uložením rezervy. Určite nenahradí klasické kombi alebo veľké MPV, vo svojej triede je však ix20-ka aj v tomto ohľade veľmi šikovná. Výrobca udáva objem batožinového priestoru 440 litrov.

IMGP3540.JPG

Úložný priestor, pod ktorým vás prekvapí prídavný úložný priestor

 

Exteriér

Ako som spomenul, Hyundai ix20 je na pohľad malé auto s veľkým vnútorným priestorom. Karoséria je trochu vyššia s masívnou zadnou časťou. Vyšší podvozok umožňuje aj jazdu na nie úplne rovnom teréne. Keď už si človek myslí, že narazil na zvýšený obrubník, zistí, že plastový nárazník je ukončený gumovým rámom, ktorý zabráni tejto malej nepríjemnosti pri parkovaní.

Keď sme pri podvozku, nedá mi dodať, že v porovnaní s inými autami, sa mi zdalo, že ix20 viac tlmí nárazy. V testovanej verzii boli obuté 16" gumy na zliatinových diskoch.

IMGP3528.JPG

Auto pôsobí zvonka veľmi kompaktne a tak sa správa aj pri cúvaní. Tomu napomáhajú cúvacie senzory zo zadnej i bočnej strany, ktoré by si nejeden začiatočník pochvaľoval.

Na vonkajšej línii najviac zaujmú masívné svetlá na oboch stranách. Smerovky sú zapustené do rámu spätných zrkadiel, ktoré sú elektronicky nastaviteľné až po úplné sklopenie ako je zvykom najmä pri autách vyššej triedy.

IMGP3530.JPG

IMGP3532.JPG

Doslova obrovské spätné zrkadlá

Jazdné vlastnosti

Testovaná verzia (Hyundai ix20 1,4i 5 MT Style), ktorú som mal k dispozícii, bola vybavená 1.4 litrovým benzínom. Aj preto ma prekvapila dobrá akcelerácia pri rozbehu, čo človek ocení najmä pri jazdení v meste. Motor pri štandardných otáčkach nebolo počuť. Až pri rýchlosti okolo 160 km/h, bolo možné pozorovať zvýšený hluk v kabíne.

Volant potiahnutý kožou so špeciálnym tvarovaním v mieste držania (klasická poloha o desať dve) i radenie ma upútali svojou citlivosťou.

Mal som možnosť viackrát vyskúšať okamžité brzdenie, ktoré je bezchybné.

Pri rýchlej manipulácii (preraďovanie do iného pruhu v zákrute a naspäť) bolo cítiť, že karoséria je vyššia, avšak šírka nápravy pomáhala auto stabilizovať.

Testovaná verzia ponúkala okrem iného ABS+EBD, stabilizačný systém (ESP), asistent pre rozjazd do kopca HAC, elektronické ovládanie všekych štyroch okien, alarm, imobilizér, výškovo-nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. Zo zaujímavostí spomeniem vyhrievanie spätných zrkadiel, rozmrazovanie predného skla pod stieračmi alebo chladenie prednej palubnej skrinke vrámci okruhu klimatizácie. Posledná vec ma už viackrát napadla najmä kvôli prevážaniu potravín a čuduj sa svete v ix20-ke som ju našiel.

Čo sa týka komfortu jazdy, ix20-ka má zabudovaný palubný počítač, okamžitá spotreba v meste ukazovala okolo 7,6 litra. Modré podsvietenie tachometra a otáčkomera nie je násilné (ako u niektorých áut klasické oranžové, nebodaj červené) a dá sa vyregulovať.

IMGP3520.JPG

IMGP3524.JPG

Svetlá pôsobia masívne nie však neohrabane

 

Zhrnutie

Na tomto mieste by som rád upozornil, že všetky hodnotenia boli na základe môjho subjektívneho laického vnímania. Na testovanej ix20-ke som prešiel vyše 360km v meste, na diaľnici i mimo mesta.

V testovanej verzii (v cene 14 990 EUR) som ocenil najmä klímu a strešné vyklápacie okno. Ix20-ka poskytuje omnoho viac, myslím si, že cena je adekvátna výbave a triede vozidla.

 

Pre koho je Hyundai ix20?

Ix20-ka je veľmi špecifické a zároveň multifunkčné auto. Určite by som ho odporučil mladým ľuďom pre jeho dynamiku, kompaktný vzhľad, pohodlnú jazdukomfort i na dlhších cestách.

Asi by som si ho nekupoval ako rodinné auto (uprednostnil by som klasické kombi prípadne MPV kvôli šírke), avšak pre rodinu s jedným dieťaťom by nemal byť s priestorom problém.

Mňa osobne ix20-ka prekvapila vo viacerých ohľadoch a myslím si, že také by auto malo byť - priniesť radosť z jazdy a milo prekvapiť niečím neočakávaným.

IMGP3567.JPG

IMGP3564.JPG

IMGP3561.JPG

Testované 24.5.-30.5.2011

Verzia - Hyundai ix20 1,4i 5 MT Style

(cena 13 915 EUR)

Cena testovanej verzie - 14995 EUR

Prejdené km - 360

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?