Hyundai ix35 – auto, ktoré ma dostalo

Autor: Marek Piváček | 29.7.2011 o 7:06 | (upravené 29.7.2011 o 7:37) Karma článku: 10,81 | Prečítané:  7454x

Keď ma prvýkrát oslovili zo spoločnosti Hyundai, prvé auto, ktoré sa spomenulo, bola práve ix35-ka. Nakoniec som dostal Hyundai ix20. Nasledovalo čakanie niekoľko týždňov a predsa som sa dočkal! Ix35. Auto, na ktoré som sa tešil. A najmä auto, ktoré pohladilo moju dušu

Po predchádzajúcej skúsenosti som si myslel, že viem, čo môžem očakávať. Väčšia, vyššia, širšia, mohutnejšia verzia ix20-ky. Omyl. Ix35 je auto z inej kategórie. Nechcem napísať, že priam z inej galaxie, avšak práve to sa mi natíska.

IMGP3857.JPG

Priestranné s kompaktným vzhľadom

Ako prvá ma zaujala masívna konštrukcia (auto však pri svojich rozmeroch 4410 x 1820cm nepôsobí neohrabane), vysoký podvozok, ktorý napomáha pohodlnejšej jazde. Komfort jazdy zabezpečujú aj veľké sedadlá, ktoré sú kombináciou kože s látkou a aktívne opierky hlavy. Stredná lakťová opierka pre vodiča je svojou šírkou presne tým, po čom som volal pri ix20-ke. Navyše vo svojom vnútri poskytuje aj slušný úložný priestor.

IMGP3858.JPG

Predná maska je veľmi jednoduchá

IMGP3865.JPG

Zadná časť pôsobí dojmom "nič nechýba, nič navyše"

Zadné sedadlá sú asymetricky delené, čo poskytuje flexibilitu pri ich sklápaní. Mne osobne sa veľmi páči plošina pred zadným radom sedadiel, ktoré je rovná, takže sedenie nie je problémom ani pre tri dospelé osoby. Šírka ix35-ky je určite jej prednosťou.

IMGP3880.JPG

Kombinované sedadlá koža a látka

Naopak jediným nedostatkom je z môjho pohľadu malý úložný priestor v kufri (465 litrov / 1436 litrov po sklopení zadnýchsedadiel). Ak by som chcel ix35 používať ako rodinné auto s obsadením zadných sedadiel (čo podporuje aj priestor v kabíne - komfortná vzdialenosť medzi predným a zadným radom), bolo by želateľné mať k dispozícii úložný priestor zodpovedajúci rodinným požiadavkám. Po vložení detského kočíka už veľa priestoru nezostalo. Istým doplnkom môže byť priestor pre rezervu, v ktorom je uložené plnohodnotné koleso, nielen núdzová rezerva.

IMGP3840.JPG

Klasický detský kočík v kufri zaberie veľa miesta

IMGP3890.JPG

Rezerva s doplnkovým ÚP

Vráťme sa však k prvému kontaktu. Auto používa otváranie dverí stlačením kľučky, reakciou na prítomnosť senzora. Samotný motor  rozbehnete stlačením SMART Start tlačidla so stlačenou spojkou.

Ja som mal k dispízii 1.7 litrový vznetový diesel (1685cm3) s výkonom 116 koní (85kW). Bolo to prvýkrát, čo som jazdil na aute so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Palubný počítač na moje prekvapenie navrhoval zaradenie „šestky" už pri rýchlosti 70km/h.

Musím povedať, že spotreba pri navrhnutom radení splnila očakávania. Výrobca udáva 6.3l v meste. Moja skúsenosť  sa pohybovala od 6,2 do 6,9l. Otázkou je 4.8 l mimo mesta, prípadne 5,3 l kombinovaná spotreba. Je možné, že toto by som dosiahol pri dlhšej jazde. Koniec koncov, okamžitá spotreba je veľmi diskutabilný ukazovateľ. Prejdených 450km znamenalo viac ako polovica spotrebovanej nádrže.

IMGP3875.JPG

Veľmi intuitívna prístrojovka

Čo sa týka zrýchlenia, ix35-ka je pri rozbehu trochu ležérna, avšak už pri zaradení do dvojky alebo trojky sa dá dupnúť na plyn a je to cítiť. Veľký plynový pedál až k podlahe je veľmi pohodlný aj pri dlhšej jazde.  Auto je veľmi ľahko ovládateľné, elektromotor posiľňovača riadenia funguje spoľahlivo.  Auto má zrýchlenie 12,4 s z nula na sto, čo je akceptovateľné.

Čo ma však zaujalo, je jeho stabilita na ceste. A to aj v ostrých zákrutách ako i na mokrej ceste.  Šírka ix35 v kombinácii s rozmermi pneu 225/60 R17 spravili svoje. Pre mňa ako laika je to výborný pocit, keď nemusím brzdiť na minimálnu rýchlosť a zákrutou môžem prejsť plynule. Výrobca uvádza prítomnosť systému zabraňujúcemu prevráteniu ROP + protipreklzového systému TCS.

IMGP3856.JPG

Zliatinové disky

Čo sa týka jazdných vlastností, ix35-ka poskytuje všetko možné, na čo si človek spomenie - ABS, EBD (rozdeľovač brzdnej sily), brzdový asistent HBA, ESP.

Vzhľadom na segment, v akom sa vozidlo pohybuje, sú vítanými aj asistent pri rozjazde do kopca (HAC) a pri rozjazde z kopca (DBC).

Ako som už spomínal, jazdné vlastnosti Hyundai ix35 sú kombináciou spoľahlivosti a precíznosti. Určite pri väčšom objeme by to bolo zase o inom. To, čo ma však potešilo, je najmä komfort, aký toto autíčko dokáže poskytnúť.

Pohodlná jazda, pocit bezpečnosti a komfortu aj pri vyššej rýchlosti. Aj keď výrobca stanovuje maximálnu rýchlosť na 173km/h, pri rýchlosti 155 km/h som mal pocit, že toto autíčko má na oveľa viac.

Dvojzónová automatická klimatizácia s ionizérom a chladenie pabulnej skrinky sú príjemnou súčasťou.

Nápisy Airbag vykúkajú takmer zovšadiaľ - vrátane bočných a okenných airbagov pre všetky rady sedadiel. Isofix úchyty pre detskú autosedačku sú samozrejmosťou. Verzia Style, na ktorej som jazdil, má elektrické vyhrievanie všetkých sedadiel, čo by bolo zaujímavé otestovať.

IMGP3778.JPG

Trochu futuristické prevedenie tachometra vystupujúceho do priestoru

IMGP3879.JPG

Kompaktná prístrojová doska s ovládaním klímy s integrovaným rádiom, CD/MP3 s USB výstupom je hneď poruke a niektoré ovládacie prvky priamo na volante. Palubný počítač poskytuje to, čo u Hyundai aj menšie modely - reguláciu osvetlenia.

Okrem klasických vecí, vás ix35-ka prekvapí aj niektorými „vychytávkami", pre niekoho možno zbytočnými.  Napríklad vnútorné spätné zrkadlo poskytuje kompas v podobe digitálneho ukazovateľa svetových strán v rohu zrkadla. Nejde o nejaké GPS, skôr o zaujímavé sprestrenie a príležitostnú navigáciu.

Mňa osobne zaujalo aj automatické monitorovanie tlaku v pneumatikách, tempomat, vyhrievanie predného skla pod stieračmi, chrómové kľučky dverí alebo dažďový senzor a automatické prispôsobenie frekvencie stieračov. Nikdy predtým som si neuvedomil, aká užitočná a aj pre pohodlie prospešná vec to môže byť.

IMGP3886.JPG

Pochrómované kľučky s otváraním na stlačenie rukou

IMGP3889.JPG

Veľmi sa mi páčilo prevedenie smeroviek v spätných zrkadlách

Testovaná ix35-ka ponúkala aj panoramatické strešné okno, ktoré je vo výbave za príplatok vo verzii Style a Premium.

Ak by som mal auto, ktoré ma dostalo, opísať dvoma slovami, boli by to bezpečnosť a komfort. Off record by som možno pridal aj fascinácia, radosť z jazdy, pohoda, istota.

Auto, ktoré nie je len autom, ale i partnerom na cestách. Hyundai ix35.

IMGP3864.JPG

IMGP3866.JPG

Testovaná verzia - Hyundai ix35 1.7 CRDI 6MT Style (cena 21.982 EUR)

Cena jazdeného modelu - 23.172 EUR

Dátum testovania - 21.-28.júla 2011

Prejdené km - 455

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?