reklama

Starí a láskaví ľudia? Sú veľmi vzácni!

Vyrazil som autom z modernej sklenej budovy našej firmy. Zamieril som si to do Ružinova. Presne medzi tie poctivé tehlové domy z polovice minulého storočia, ktoré od detstva milujem. Asi vďaka starým rodičom, ktorí v takom dome prežili takmer 50 rokov. Na moje prekvapenie som nemal problém s parkovaním. Priamo pred vchodom som našiel voľné miesto. Zrejme tu bývajú najmä postarší ľudia, ktorým je už auto nanič - pomyslel som si.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: www.hangthebankers.com)

Z vrátnika (ako to sama nazvala) sa ozval hlas, ktorý bol o niečo mladší ako naozajstný vek pani L. Vraj má osem krížíkov. Starý dom, stará pani. Len ten supermoderný výťah sa akosi vymykal.

Na poschodí ma čakajú otvorené dvere a dve tetušky. Mladšia po chvíli odchádza. Ešte predtým mi stihne pripraviť tymiánový čaj s medom. Ako inak. Aj keď nesladím. Nachvíľu si pripadám ako Miss Marplová, staršia pani z kníh Agathy Christie. Tymiánový čaj, starý porcelán, koláčiky starostlivo zabalené v servítke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vojdem do malej izby plnej obrazov. Možno nie tak drahých ako starých. V rohu nadomnou sa skláňa obrovský krucifix, ktorý kontrastuje s malou izbičkou plnou všakovakých vecí. Knižnica, klasické vitrínky. Len ten LCD monitor bije do očí. K nemu sa posadím.

Pani Leopoldína sa pristaví pri mne. Vraj sedieť mám ja, nakoniec si predsa len sadne na roh sedačky a my sa dávame to prekladu. Trvá to vyše dve hodiny, počas ktorých sa dozviem, že je lekárka, kde pracovala, ako sa starala o mamu. Ale aj to, že s počítačom to vie lepšie ako polovica mladých a ani jej angličtina nie je najhoršia. Čo by mnohí zato dali. Starosvetsky ma oslovuje „pán inžinier", na čo ja kontrujem - „pani doktorka", inak by som si nedovolil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím utekať. Zastaví ma v chodbe a pribalí poctivý kus štrúdle, vraj nemá rada sladké. Pridá i slané pečivo ospravedlňujúc sa, že ma chcela viac pohostiť. Lúčime sa akokeby sme sa dobre poznali. Vraví, že kedysi sa viac angažovala, ale musela sa starať o zomierajúceho manžela. Oči sa jej zalesknú a ja sa snažím zmeniť tému. Ten lesk a smútok však už zostáva.

Nastupujem do moderného výťahu a dvere, za ktorými sa pre mňa na chvíľu zastavil čas, sa zatvárajú.

Ďakujem Vám, pani Leopoldína!

Je úžasné stretnúť starších ľudí, ktorí majú v sebe múdrosť a láskavosť.

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  13x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu