reklama

Ako ďaleko je do večnosti?

Prvýkrát som sa so smrťou stretol na základnej škole. V piatej triede sme pochovávali spolužiaka Roba. Na cintoríne sme sa zoskupili do radu a začali sme jeho mame kondolovať. Nervózne som sa posúval vpred, ani za ten svet som nevedel v mysli zosmoliť, čo poviem, keď príde na mňa. Neprišlo. Tesne predomnou sa zrútila. Vedel som, že to bol hlúpy nápad - posielať nás jedenásťročné deti kondolovať matke, ktorá práve pochovala svojho syna v tom istom veku. Robo sa narodil v ten istý deň ako ja...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: www.abovetopsecret.com)

Raz som s ním hral guľky na plaveckom. Nemohol som plávať kvôli ani neviem čomu, on kvôli svojej liečbe. Robo zomrel, keď mal 11. Ja mám 33 a uvedomujem si, že do večnosti to mám možno minimálne tak blízko ako do kolísky. Prečo to všetko píšem?

Vždy som chcel napísať niečo o „dušičkách". Je úžasné, že sú začiatkom novembra, keď stovky sviečok na cintorínoch prenikajú hĺbku tmy a matne osvetľujú náhrobné kamene s dátumami z minulosti. Už 22 rokov je mŕtvy - pomyslím si - ako ten čas letí.

Prichádzam k hrobu môjho dedka a babky v Slávičom údolí a nevdojak sa mi vynoria spomienky. Ako nás babka vždy bozkala pri odchode, ako nám dedko prikazoval zjesť poriadnu porciu šunky, keď sme prišli. Každý takýto pomník má príbehy, na ktoré spomínajú tí, ktorí prišli zapáliť jednu zo stoviek sviec. Niektorým už ani to nie. Zo solidarity dávam malý kahanec na vedľajší hrob, ktorý nikto nenavštevuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké je to tam na druhej strane? - pýtam sa často sám seba. Sú šťastní, smutní, ľutujú premárnený život?

Neviem. Viera mi niečo naznačuje, ale stále je väčšia časť zahalená rúškom tajomstva. Ako ľadovec, ktorého 80% je ponorených v hlbinách oceána. Taký je pomer večnosti voči pozemskému putovaniu?

Neviem. Niečo mi hovorí, že večnosť nikdy neskončí. Na cintorín budú prichádzať vždy noví a noví návštevníci, takí, ktorí sa práve narodili, ba takí, ktorí ešte ani nie sú na svete. Budú sa naháňať za svojimi povinnosťami a občas si spomenú na svojich blízkych, pre ktorých už neexistuje čas.

Odchádzam z ticha cintorína do svetla pouličných lámp a hluku autobusov. V duši sa snažím uchovať si pečať večnosti, ku ktorej som stále bližšie. To ticho a pokoj ľudí, ktorí sa zmierili so svojím údelom. Sľubujem sám sebe, že sa vrátim častejšie, aby som sa trochu priúčal večnosti. Aby v hluku tohto sveta vo mne nezanikla myšlienka na večnosť, keď už ani pre mňa nebude existovať čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A preto, aby som raz nebol zaskočený...

Venujem všetkým mojim drahým, ktorí ten prah už prekročili.

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  13x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu