Keď som pred rokom a pol robil rozhovor s Michalom Trubanom v ich centrále vo Websupporte, rozhodne by som si nebol pomyslel, že tento človek raz napíše knihu. ...a stalo sa. Kniha v červenom obale s príznačným názvom .support je na svete. Červenými písmenami sú označené názvy kapitol a červený je aj grafický dizajn. Ten na mňa pôsobí trochu stroho alebo trochu technicky. Možno to bol práve zámer.
Autor rozdelil knihu do krátkych 2-3 stranových kapitol, ktoré sú základom úspechu, aby si zaručil pozornosť čitateľa. Človek si prečíta najprv jednu kapitolu, ale hneď vzápätí si povie, že ešte jednu, veď má len tri strany. A tak neodloží knihu z rúk. Dobrá taktika, Michal! :-)
Obsah je však zaujímavý. To musím dodať bez akýchkoľvek klišé. Je to totiž autentické rozprávanie o dvoch mladých nadšencoch až po vybudovanie medzinárodnej firmy. Čitateľ prechádza obdobím, keď Websupport získaval prvých klientov, ktorých zakladatelia riešili počas školských prestávok. Spolu so zakladateľmi si prejde náročnými obdobiami, ale aj víťazstvami.
Ako z inej planéty pôsobí zásah polície, ktorá zhabala firme všetky servre pri kauze NBUSR123. Alebo to ako dvojica zakladateľov testovala nových zamestnancov na spoločnom pive, kde sa všetci spolu opili a vedeli, že to je ten pravý kandidát.
Mňa osobne zaujalo rozprávanie o prijímaní nových ľudí, o motivovaní, o predávaní štafety ďalším alebo o firemnej kultúre. Ale aj o budovaní firmy, raste, o rôznych stratégiách.
A čo veľmi kvitujem – kniha .support nie je len nejakým historickým exkurzom do minulosti firmy. Kniha pokračuje do budúcnosti, keď Michal opisuje startupovú scénu (on sám rozbiehal úspešné startupy ako NiceReply alebo InHiro) na Slovensku alebo projekt slovensko.digital na efektívnejšie fungovanie IT v štátnej správe.
Knihu odporúčam začínajúcim podnikateľom ale nielen im. Pre každého môže byť inšpiráciou, každý v nej môže nájsť zaujímavé myšlienky. Napríklad aj o tom ako sa stať slobodným od všetkého.