reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  12x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

reklama

Slovensko moje

Chcete sa naučiť žiť? Choďte na Katarínku!

Marek Piváček

Chcete sa naučiť žiť? Choďte na Katarínku!

Je tomu už pekných pár rokov, čo som dral vysokoškolské lavice. Vlastne 16 od začiatku. Čas plánov, akcií, priateľstiev, skúšania nových vecí. Niektoré veci som však nestihol. Jednou z nich je návšteva Katarínky, o ktorej som prvýkrát počul niekedy na prahu nového milénia od nadšených študentov, ktorí na nej strávili dva letné týždne, aby sa vrátili do minulosti.

  • 3. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 162x
  • 17
Ukrižovaná Petržalka, snaha občanov a nenásytní developeri

Marek Piváček

Ukrižovaná Petržalka, snaha občanov a nenásytní developeri

Od istého času nepozerávam správy. Na žiadnom programe. Nechcem sa tým chváliť, dôvod je veľmi prostý - nerád by som videl ako moje deti sledujú vraždy, striekajúcu krv alebo komu prešlo auto mačku niekde na ukrajinskej hranici. Mám radšej, keď sa hovorí o pozitívnych veciach. Je ich neúrekom, len pre médiá nie sú tak atraktívne. A potom sú tu problémy, ktoré sa ma bytostne dotýkajú. Jedným z nich je plánovaná 4-prúdová cesta, ktorá spolu s diaľnicou na Einsteinovej úplne „ukrižuje" Petržalku.

  • 9. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Devín – miesto plné histórie, nádejí a sklamaní

Marek Piváček

Devín – miesto plné histórie, nádejí a sklamaní

Ako som už spomínal vo viacerých článkoch, mám rád Slovensko, najmä jeho prírodné krásy, hory, rieky, vodopády, turistické chaty... miesta, kde človek môže vypnúť, kde načerpá, kde sa oslobodí od bežných starostí. Avšak nie vždy je možné zájsť na takéto miesta. Možno i preto som si nevdojak našiel podobné miesta oddychu priamo v mojom okolí. Jedným z nich je Devín, kam som často zablúdil na bicykli hoci aj každý večer po práci. Časom sa stal „mojím" miestom. Aj keď trochu ponurým.

  • 19. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Kto sa najviac zasmeje, keď dostaneme olympiádu?

Marek Piváček

Kto sa najviac zasmeje, keď dostaneme olympiádu?

Už je to tu znova. Veľké vyhlásenia o tom, ako sa Slovensko bude uchádzať o organizovanie olympiády. Po prvý raz, keď Poprad-Tatry kandidovali na usporiadanie ZOH, vnímal som túto snahu sympaticky. Veď na Slovensku sme už mali bežecké lyžovanie v Osrblí, MS  mládeže v šachu a iné podujatia európskeho, možno i svetového rozmeru. Priznám sa však - tentoraz ma hrdé vyhlásenia trochu prekvapili. Na Slovensku sa totiž mnoho vecí zmenilo.

  • 15. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Vlkolínec – symbol pokoja a tvrdej práce

Marek Piváček

Vlkolínec – symbol pokoja a tvrdej práce

Tichý, akoby zabudnutý medzi horami. Pokojný ako ovečky pasúce sa na jeho úbočiach. Zdobený poctivou prácou rúk, zurčiacim potôčikom, drevenicami maľovanými ako miestne devy za dávnych čias. Vlkolínec. Malá dedinka, skrytá medzi kopcami, ktorá sa dá spoznať len tým, ktorí do nej zablúdia.

  • 28. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Banská Štiavnica – zabudnutá perla medzi vrchmi

Marek Piváček

Banská Štiavnica – zabudnutá perla medzi vrchmi

Alebo ako nás mladé Francúzky učia vzťahu k našej kultúre. Slovensko je krásna krajina. Vysoké štíty hôr, rieky, doliny pokryté rosou, stáda oviec, zvony kostolov. Stačí si otvoriť niektorú z fotopublikácií. Tých máme neúrekom, vždy ma chytí pocit gýčovitosti, keď ich vidím niekde na pulte nejakého „fancy" turistického obchodu v Bratislave. Predsa - lepšie raz vidieť... na vlastné oči.

  • 4. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Ako Bratislava vo švíkoch praskala

Marek Piváček

Ako Bratislava vo švíkoch praskala

Ako za najlepších čias habsburskej monarchie, alebo za obliehania Napoleónom, tak to vyzeralo tento víkend v našom hlavnom meste. Na vytvorení atmosféry a prilákaní tisíciek turistov i domácich mali podiel Dni otvorených dverí Mesta Bratislava. Tu je moja malá fotoreportáž.

  • 28. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Mesto bez duše?

Marek Piváček

Mesto bez duše?

Článok, ktorý vám predkladám, rezonoval v mojej mysli už niekoľko mesiacov, ale akosi som nebol schopný ho dať na papier. „Vyprovokoval“ ma až Tomáš Gális z .týždňa so svojím Panelovým mestom, s ktorým v niečom nesúhlasím. Iné by som rád doplnil. Autor sa na konci pochválil, že na napísanie článku o Petržalke ani raz nemusel prekročiť Dunaj. Ja v nej žijem od (útleho?) detstva.

  • 4. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 747x
  • 49
Krásy Slovenska 6 - Tatry mysteriózne i usmievavé

Marek Piváček

Krásy Slovenska 6 - Tatry mysteriózne i usmievavé

Keď som prvý raz uvidel kratučký film Tatry mystérium od Paľa Barabáša, neveril som vlastným očiam. Tak toto sú naše Tatry!? Ten film som si pozrel ešte veľakrát – vždy v nemom úžase. A ako ich vidím ja?

  • 11. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Vyznanie Slovensku 2007

Marek Piváček

Vyznanie Slovensku 2007

Jak Buh miloval tenhle kraj, když takovou krásu mohl mu dát, tak spieva Honza Nedvěd vo svojej balade o Banskej Bystrici. Ja osobne by som si túto pieseň zanôtil veľakrát prechádzajúc Slovenskom, malebným fliačikom zeme, ktorý v sebe skrýva hlboké rokliny, morské plesá čisté ako drahokam i najmenšie veľhory na svete. Tu je zopár momentov minulého roka na pripomenutie tej krásy nevídanej.

  • 13. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 58
reklama
Obnovia developeri čaro bratislavskej Vydrice?

Marek Piváček

Obnovia developeri čaro bratislavskej Vydrice?

Stavebný boom v hlavnom meste vidno na každom kroku. Obloha posiata ramenami žeriavov, ktorým padlo za obeť viacero historických štvrtí. Jednou z nich bola bratislavská Vydrica, ktorá musela ustúpiť pred „pýchou“ modernej doby – mostom SNP a ďalším rozvojom mesta. Možno aj preto mám vrodený odpor voči stavebnému rozmachu. Mizne to, čo nám bolo srdcu blízke. A aká bola história tohto tak trochu tajomného miesta?

  • 17. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Krásy Slovenska 5: Fatra pre fajnšmekrov

Marek Piváček

Krásy Slovenska 5: Fatra pre fajnšmekrov

Od šiestich rokov chodievam pravidelne do Tatier, bol som hikovať v Alpách, ale Fatra je pre mňa niečím, nad čím neprestávam žasnúť. Moja srdcovka.

  • 30. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 455x
  • 15
Krásy Slovenska 4: Múzeum oravskej dediny

Marek Piváček

Krásy Slovenska 4: Múzeum oravskej dediny

Pri mojich potulkách Oravou ma už po neviem koľký raz nohy zaviedli do Zuberca, malebnej dedinky na úpätí Roháčov. To, že sú tieto hory môjmu srdcu blízke, vie hádam každý. No v týchto končinách môžete v malebnej prírode nájsť aj iné atrakcie - také, ktorým pomohol sám človek.

  • 23. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 386x
  • 20
Ceny pozemkov, bytov, domov a iné (ne)reality

Marek Piváček

Ceny pozemkov, bytov, domov a iné (ne)reality

„No, chlapče, my sme predali byt za 26 tisíc“, uzavrie môj otec debatu a mojom budúcom bývaní. To sa písal rok 1986 a naši sa sťahovali z Malaciek do Bratislavy, kde mama dostala podnikový byt za symbolickú cenu. Kto by to nebral, najmä ak by tušil, akým smerom sa celý blázinec s bývaním posunie za pár rokov.

  • 6. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 428x
  • 105
Krásy Slovenska 3 – Tajomný Spiš

Marek Piváček

Krásy Slovenska 3 – Tajomný Spiš

Dlho so váhal a odhodlával sa napísať ďalší diel o Krásach Slovenska. Bolo to akokeby z prílišného rešpektu pred všetkým tajomným, záhadným a veľkým, čo pod svojím rúškom zakrýva Spiš. Poďme aspoň malý kúsok poodhaliť spolu.

  • 20. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
reklama
Krásy Slovenska 2 - Liptov má všetko

Marek Piváček

Krásy Slovenska 2 - Liptov má všetko

Takto sa vyjadril o Liptove môj kolega. Trochu ma to zaskočilo, preto som hneď začal uvažovať, čo všetko možno nájsť v tomto kraji pod horami a lesmi. A bol som veľmi prekvapený. Liptov má naozaj všetko. Pozývam vás na prehliadku tohto regiónu ako druhého pokračovania o krásach Slovenska.

  • 31. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
Krásy Slovenska: Región Orava

Marek Piváček

Krásy Slovenska: Región Orava

Vystupujem z rýchlika v Kraľovanoch hádam po stýkrát. Do uší sa mi práve dostáva hlásenie: „Osobný vlak do Dolného Kubína stojí na oravskom nástupišti.“ Podchodom som tam za pár sekúnd a už nasadám do motoráčika familiárne zvaného „Oravka.“ Kto nevidel, nevie, kto vie, ten sa pousmeje. Začína sa prvý zo série článkov o krásach Slovenska. Verím, že poteší a možno i poodhalí skryté krásy našej malebnej krajiny olemovanej horami, s hlbokými dolinami, tmavými lesmi, slnečnými stráňami a rovinami. Prvý bude o mojom milovanom kraji.

  • 27. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 47
Moje milované hory 2/2 - bez komentára

Marek Piváček

Moje milované hory 2/2 - bez komentára

Fotografie - hory.

  • 30. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 177x
  • 20
Moje milované hory 1/2 - SME na Kriváni

Marek Piváček

Moje milované hory 1/2 - SME na Kriváni

Slováci sú už raz takí. Objavitelia, snílkovia, cestovatelia, turisti, ktorých nič nenechá na pokoji. Last minute dovolenky do prímorských letovísk sa stali takmer kultovou záležitosťou po páde železnej opony. Kto by sa už nechystal do Egypta, Chorvátska, Španielska, na Malorku alebo hoci aj do Bulharka? Ja som nebol ani v jednej z týchto (určite zaujímavých) krajín. Pritom nemám pocit, žeby som niečo zmeškal alebo nebodaj si neužil krásnej dovolenky. Symbolom dobrej dovo sú pre mňa hory. Tu je pár fragmentov z tých mojich milovaných.

  • 29. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
Svojská súťaž – kto viac rozkope a zabetónuje?! Quo Vadis, BA?

Marek Piváček

Svojská súťaž – kto viac rozkope a zabetónuje?! Quo Vadis, BA?

Nie, nejedná sa o žiadnu novú reality show. Ide o to, čo nám priniesol život sám – v tomto prípade o život v našom hlavnom meste – svojho času „krásavici na Dunaji“.

  • 10. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
reklama
SkryťZatvoriť reklamu