reklama

Vymeniť pokorného Františka za perspektívnu Ivetu

Otvorený list Jánovi Krstiteľovi Balázsovi, novému šéfovi poradcov pani Radičovej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (309)

So záujmom a s neskrývaným prekvapením som si prečítal Vaše rozhodnutie odísť z Rádu menších bratov a vstúpiť do politiky. Čo sa týka tej politiky, stojíme na tej istej strane barikády a verím, že aj v nej môžete urobiť veľa dobrého. Ja osobne fandím pani Radičovej, teraz už prvej slovenskej premiérke, avšak to, čo ste zanechali kvôli nej, je oveľa väčšie ako Vám môže ponúknuť ona alebo ktokoľvek iný.

Hovoríte, že neodchádzate kvôli lukratívnej ponuke, ale pre nepochopenie a rozčarovanie z pomerov vo vnútri Cirkvi. Človek by si povedal, že nič prekvapujúce, veď posledné roky ukázali, že všetko je možné. Dovoľte mi však malú paralelu: aj ja som niekedy sklamaný z pomerov v našej rodine, rozčarovaný z nedorozumení s manželkou, znechutený... avšak to ma neoprávňuje k tomu, aby som zanechal svoju manželku a dcéru a odišiel za „inou ponukou“. To mi nedovoľuje hľadať ženu, ktorá mi „lepšie“ porozumie a naplní moje potreby. Viem, že moja manželka je pre mňa tá najlepšia na svete, pretože som ju dostal ako jedinečný dar.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O to viac ma prekvapuje Vaše rozhodnutie zanechať kňazstvo – dar, ktorý my laici asi nikdy nedokážeme obsiahnuť, dar vychádzajúci priamo z Božieho milosrdenstva a z odpúšťajúcej lásky.

V dnešnej dobe dosť nemoderné slová... odpustenie, láska... ale – ktorý politik Vám odpustí hriech? Ktorý človek, aj keď mocný tohto sveta, si pridá čo len za lakeť k svojmu zdraviu alebo k rokom svojho života? Aké peniaze sveta Vám pomôžu, pán Balázs, keď raz príde do srdca ľútosť a zmena nebude už možná?

Alebo je na vine sám Boh, že odchádzate?! Že nenaplnil Vaše túžby po kariére? Že pokora svätého Františka, ktorá sa stala stáročiami jeho slávou, Vám už nechutí? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A Cirkev – áno, nie je vo všetkom moderná, často neoslovuje dnešného človeka, neponúka rýchle recepty na úspech (ktorý Vy hľadáte), nedokáže sa rýchlo postaviť k novým fenoménom doby... ale stále je to Cirkev, ktorú založil Kristus a ktorú On sám miluje aj s jej hriechmi. A napokon je to Cirkev, ktorej Vy a ja sme členmi, za ktorú sme osobne obaja zodpovední najmä tým, ako žijeme.

Prajem Vám veľa šťastia vo Vašej ďalšej kariére, pán Balázs... rád by som napísal otec, ale nedá sa mi... verím však, že Boh taký bohatý na milosrdenstvo Vám ukáže hĺbku daru, ktorý ste sa rozhodli zanechať.

--------------------------------------------

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Články SME z 13.7.2010

http://www.sme.sk/c/5463349/balazs-k-radicovej-ide-od-frantiskanov-i-z-knazstva.html

http://www.sme.sk/c/5462203/radicovej-poradcom-bude-sefovat-j-k-balazs.html

Reakcia Borisa Burgera na blogu SME:

http://burger.blog.sme.sk/c/235071/Balazs-ma-zatial-sklamal-taky-maly-bulvar.html

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  12x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu