Pred istým časom, keď som robil rozhovor s Ľubom Fellnerom z CK Bubo, len tak off-record som mu vyjavil moju túžbu vodiť na Slovensko ľudí zo zahraničia, ukázať im všetky krásy, nad ktorými som už miliónkrát žasol, horské doliny, modré plesá, zelené hrebene, ktoré sa na jeseň sfarbia do zlatista a červena... Povedal, že tomu rozumie a pozná ľudí, ktorí by radi navštívili Slovensko, ale tie služby, neochota, kvalita... veď to poznáme všetci.
Toto skonštatoval človek, ktorý v cestovnom ruchu niečo dokázal a ktorý inšpiroval mnoho ľudí prekonávať hranice všedných dní a dovoleniek.
...
Dnes som si dal z práce prechádzku do Horského parku v Bratislave. Je to miesto, na ktoré sa často vraciam už roky. Asi pre moju lásku k prírode ale i pre veľkú potrebu nájsť kľud a odpočinok pre dušu v dnešej hektickej dobe. Nejdem básniť o prírode, slnkom zaliatych listoch a podobne.
Dnes som sa stavil v miestnej horárni na rýchly obed. Vedel som, že ponuka nebude veľká, jedna polievka, nejaké domáce koláče a možno nakladaný encián.
Ešte som len vošiel, hneď ma privítala slečna s milým úsmevom a s istou dávkou úslužnosti. Dal som si zeleniovú polievku, v ktorej bola napodiv naozajstná zelenina a nie mixovaný hrášok ako vo firemnej kantíne, kofolu, v ktorej by som darmo hľadal vodu ako tomu býva vo väčšine pohostinstiev a jeden domáci koláč s klobásou. Žiadny kaviár alebo losos :-).
Všetko v rodinnom prostredí so starými stoličkami, kamenným krbom a spomínanou peknou (to nie je až tak dôležité pre celkový dojem) ale i príjemnou obsluhou. Po dvadsiatich minútach (posedel by som aj dlhšie, keby to nebola pracovná prestávka) účet 4,30 EUR – malá suma za príjemne strávený čas.
5-eurovkou som sa rozlúčil a vydal sa naspäť do reality všedných dní.
A keď ma rozčúli nejaký arogantný email, budem sa snažiť vybaviť si, ako som si príjemne posedel v horárni cez obed.
Bolo by super, keby si všetci dnešní obchodníci uvedomili, že nepredávajú len tovar alebo službu, ale aj zážitok, emócie, radosť, pokoj, pohodu, prijatie.
Len vtedy sa budú ľudia radi vracať, pretože biznis sa nerobí jednorazovo, ale buduje sa s dôverou po dlhú dobu.