reklama

Dobrý šéfko, alebo ako som sa nedostal do prúseru

Dobrý šéf, kedysi zvaný aj ako súdruh vedúci (pre starších čitateľov), je naozaj skutočná rarita. V svete počítačových technológií, herkulovských výkonov a syzifovskej práce (nie a nie skončiť) je to zjav priam nevídaný. Taký ohrozený ľudský druh. Jedného takého som predsa zažil. Na moje veľké šťastie v mojej prvej robote, ktorá už nebola „akože“. Po skončení výšky som mal všelijaké predstavy. „Pohoda, tabáček“, myslel som si.... namiesto toho, aby som pristál hubou o betón... môj šéfko bola postavička z mojich pracovných snov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Spomeniem príhodu (asi navždy mi utkvela v pamäti), ktorú som zažil s týmto naozaj super chlapíkom.

Je február. Zima. Zvyšky snehu v našom krásnom mestečku nad Dunajom. Prichádzam do kancelárie, kde sa dozvedám milú správu. Vraj mám ísť pracovne niečo pomerať do Martina. „Reku, to bude hračka“, pomyslím si. Nabehnem do podzemnej garáže, vyhliadnem si „tú moju Fabku“ a štartujem. Ešte predtým skúšam všelijaké páčky, ktoré na našom Favorite vyzerali inak. Viem, kde sú svetlá a stierače, to som už frajer.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto sa pomaly rozbieha. Prvá križovatka. Druhá. Dostávam sa z mesta. Všetko ide ako po masle... až: „nejako to tuším hádže“, pomyslím si, „ale to bude tým snehom“, uisťujem sám seba. Ďalším zopár stoviek metrov. To už sa auto kníše ako loďka na rozbúrenom mori. Kontrolky blikajú ako zmyslov zbavené. Nebudem zastavovať. Konečne parkovisko. Servis BMW.

Vybieham z auta a mojim očiam sa naskytne žalostný pohľad. Pneumatika rozkmásaná ako keď Mišo Schumacher dostane na efjednotke defekt v tristovke. To z čoho idú kúdele pary, bude asi disk. Moja prvá výmena defektu „live“. Snažím sa vybrať rezervu, ale akosi to nejde (keby som ja vtedy vedel o bezpečnostnej skrutke...), tak sa dám na zúfalé odkrúcanie kolesa. Lepšie povedané torza, čo zostalo trčať na náprave. Nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komu zavolám? V hlave mi lietajú myšlienky rýchlosťou blesku. O minútu sa už nerozpakujem. Zúfalým hlasom volám Pištovi (šéfovi), čo sa stalo. Ako malé decko revem, že „ja tam zostanem, lebo to nejde a nech príde“. Snaží sa ma upokojiť, ale po chvíli zistí, že to je márne. Som rozčúlený. Vraj príde, počujem napokon.

O ďalších pár minút už nechápavo krúti hlavou nad kolesom. „Tak to som ešte nevidel“, vyjde z neho. Naťahuje sa s kolesom. Ja tam len stojím. On dychčí a odfukuje. Následne beží do servisu obďaleč a vracia sa asi s najväčším kladivom môjho života. Trieska a trieska. Ja nevydám ani hlások. A znova to isté „buch-buch“ prehlušujúce všetko naokolo. Zvyšky kolesa odpadávajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pocitom dobre vykonanej práce dohliada na mňa ako nasadzujem nové koleso na zničenie. To už zvládam. „Ešteže je tu, ten môj šéfko – anjel strážny.“

Pomaly vyrážame. Mňa čaká neúrekom služobiek (bez menších problémov), jeho návrat do kancelárie. O kolese už nepadlo ani slovo. Nikdy. To ma povzbudilo viac ako všetky slová na svete.

Veď aj ja som človek. Raz za čas sa dostanem do prúseru a je to najväčšia radosť stretnúť človeka, ktorý ma vie z tej kaše dostať a nič mi pritom nevyčíta.

Zatracovať vie totiž každý, povzbudiť a pomôcť len tí praví kamaráti. A keď to je váš vlastný šéf, je to bingo na celý život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS – venujem Pištovi, môjmu ex-bossovi z nemenovaného mobilného operátora.

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  12x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu