reklama

Pošta pre Teba – televízny populizmus?

Slovo na konci nadpisu ma napadlo akosi spontánne... ktovie prečo? Asi zato môže jeden nemenovaný politik, zopár komentárov v tlači či telke a ani blogeri sa nedali zahanbiť  Dnes ale o niečom inom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Pamätám si, ako sme vždy so sestrou demonštratívne opustili obývačku, keď sa naši zahryzli do svojej obľúbenej relácie – Pošty pre Teba. Názory v rodine sa rozčesli, presne ako v nemenovanej politickej strane po voľbách. U nás to v sobotu vyhrala zase Pošta. Maminka romantička, otec len tak zo zvedavosti... a my sme s ohrnutými nosmi oddrobčili do inej izby. Aspoň v tomto sme so sestrou (máme niekedy poriadne odlišné názory) našli „vzácny konsenzus“. „Je to čisté citové vydieranie“, tak zneli naše argumenty. Kamaráti z vojny, staručký pán profesor, mama po troch desaťročiach... a Samaritánka Katka J, vždy empatická, milá...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí mi hovorí, že som veľmi empatický a citlivý chlap (kamošky to z času na čas oceniaJ), ale toto je niekedy aj na mňa dosť. Keďže ide o televíziu a v televízii o sledovanosť, brnkať na city a šokovať je to najlepšie pre udržanie sledovanosti. Sledovanosť = peniaze.

(...)

Dnes som sa akoby pozabudol pri krížovke a z izby som nestihol vypadnúť včas. Išlo vraj o reprízu, čo taký starý harcovník ako môj otec musel vedieť. Pre mňa to však bolo ako objaviť Ameriku. Prvý príbeh – dievča, ktoré po rozvode rodičov neznáša matku, preto sa chce stretnúť s otcom. Posledný – chlapík si pozve starostu, ktorý mu išiel ručiť na pôžičku na rodinný dom(!). No veru dobrý to človek – povedal som si. Mňa však zaujal príbeh uprostred. Denisa, vlastnou mamou odložená do domova. Po prepustení z tohto zariadenia sa musela postaviť na vlastné nohy a začať od nuly. Až som nechápal, ako so zanietením hovorí o svojej práci, ako ju to baví, vraj má dve zamestnania, občas nejaké služby... Chcela sa stretnúť so súrodencami, ktorých nikdy nevidela. Taká pohoďáčka. Moja mama len dodala: „Veď, celkom inteligentná dievčina.“ Určite zaujímavá osobnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som v tejto relácii našiel aj niečo pozitívne. Trvalo mi to zopár rokov, ale predsa.

Aj tá Katka celkom ušla. Ešte stále sa však nedokážem stotožniť s tým, že si niekto pred celým národom ide roztrhnúť, ba vyrvať srdce a niekto na tom dokáže vybiť nejaký kapitál. V tomto prípade televízny. Keď sa chce niekto strápňovať v pochybných reality show (vrátane televízie, ktorá sa k nim doslova uchýli), nech sa páči. Je to jeho slobodné rozhodnutie. Ale toto?! Človek príde s dobrým úmyslom, často s veľkými nádejami a... často odchádza citovo zdecimovaný.

No nebudem už súdiť. Verím, že uvedená relácia pomohla spojiť viacero rozdelených, stratených alebo inak postihnutých. A vždy lepšie ako nechutné poloerotické show alebo prenosy z parlamentu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak si ešte občas pozriem. Veď taký „obyčajný“ ľudský osud, to je zaujímavá kniha!

A ten rámus okolo... to nejako prežijem, za to poučenie sa do života to stojí raz za čas.

Človek sa učí všade... v škole, práci, v novinách, telke... a dokonca aj na blogu...

Apropo... čo vy a Pošta?

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  12x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu