reklama

Básnicke Prviesenky

Tak, ani ma nebolo treba veľmi prehovárať a pridávam sa k básnickemu duu Katka Medveď so svojou troškou do Nedeľnej chvíľky poézie. Aj keď sú to už staršie básne, na blog.sme.sk sú to moje Prviesenky, ako raz napísal náš básnik a velikán slovenského národa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Verím, že aspoň niekomu sa máličko zapáčia, alebo nájde v nich to svoje. Vždy pod básňou je uvedené, z akej príležitosti vznikla, čo bolo tou „povestnou“ múzou.

Nebeské dietky

Viac v nebi jak medzi nami
ako prežiť život tisíc majú nápadov
keď spýtavo hľadia na tvár mamy
jej slzy sú im záhadou.

Anjelici v nebi Boží sú
ktorí v jedno ráno zoberú ich mamám
keď sveta všetko dobro prinesú
k bezbolestným ránam.

Báseň je často ako vrásky na tvári alebo mozole na rukách – i v duši sa všetko prežité zachová. Mňa veľmi oslovila pieseň Jamesa a Davida z Heaven’s Shore venovaná deťom chorým na AIDS. Aj keď sú viac v nebi ako medzi nami, boli nám darované ako anjelici, aby priniesli aspoň na malú chvíľku SVETLO NEBA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(napísané 4. júla 2004)

Keď som práve uvažoval o ďalšej na uverejnenie (bolo viacero kandidátiek), povedal som si: „...a nech tam je aj nejaká "Ľúbostná poézia" Takže tu je:

Bez Teba niet neba

Počujem spev anjelov
znejú smutne bez Teba
ľúby ich hlas –
pozvánka do neba.
Nie, niet pre mňa neba
bez Teba.

S bázňou si sadám
zostávam tu sám
bez krajšej ako anjeli
neodídem ja
tak rád Ťa mám,
aj keď Tvoju tvár nepoznám.

Aký je Tvoj úsmev
smiech sladký niekde v diaľke
či myslíš na to krásne,
čo Boh daroval nám
nebo modré, hviezdy jasné
a či navždy zostaneš sama, zostanem sám?

V mysli Ťa hľadím
kladiem ruky do mojich rúk
Tvoju krásnu tvár –
aký pre mňa dar!
Zbav ma týchto múk
príďme spolu do neba
veď pre mňa nieto neba
bez Teba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto báseň je venovaná tej, ktorá sa raz stane pre mňa krajšou ako anjeli. Aj keď ju ešte nepoznám, bez nej nie je pre mňa neba.

(napísané 11. marca 2005) – týždeň predtým ako som stretol a zamiloval sa do mojej nežnejšej polovičky... no, čo dodať ... ?! :-)

Pokračovanie hádam nabudúce...

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  13x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu