reklama

Ľvivské kuriozitky alebo to, čo ma zaujalo – Ukrajina 5

Ľvov som si veľmi obľúbil – priam som si ho zamiloval. Prechádzky mestom, pozorovanie ľudí žijúcich svoj každodenný život, deti naháňajúce sa pred divadlom alebo pískanie električiek, medzi ktorými sa motajú večne uháňajúce maršutky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tu je zopár maličkostí, ktoré ma zaujali alebo pobavili:

1. Drevené telefónne búdky

Obrázok blogu


2. Rínok s nezameniteľnými bielo-modrými stánkami tiahnuci sa ako niť mnohými ulicami.

Obrázok blogu


3. Obmin valjut – alias zmenáreň – nájdete ich hádam na každých 50 metrov (miestami aj častejšie) – Ich kuriozitou je, že valuty skoro vôbec nemajú a vydať 60 Euro je pre nich veľký problém. Zato tvrdá mena sa vždy ráta.

Obrázok blogu


4. Všade prítomné reklamy, ktoré ma veľmi zaujali – jednou z NAJ- bola určite tá od Ministerstva zdravotníctva namierená proti rakovine.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Reklama na pivo sa uživí všade:-)

Obrázok blogu

Najmä, keď ho propaguje taký borec ako Andrij Ševčenko

Obrázok blogu

5. Taxíky alá Volga.

Obrázok blogu


6. Ako päsť na oko pôsobilo štýlové Audi TT pred miestnym kasínom... okolo neho samozrejme zaparkované autá značky Lada.

Obrázok blogu


7. Vysokij zamok – vysielač hrdo sa vypínajúci nad mestom – je z neho výhľad na celý Ľviv

Obrázok blogu


8. „Mak Donaldz“ – doslova takto len v azbuke je napísaná tabuľka na stene známeho fastfoodu.

Obrázok blogu


9. Pamätník žaby – priamo na pôde „Medyčnoho Institutu“ sa nachádza pamätník neznámej žaby, ktorá padla ako obeť laboratórnych pokusov – chvíľu mi trvalo pochopiť, keď sa mi to pokúšali vysvetliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


10. A na záver – množstvo šachových nadšencov hrajúcich priamo na lavičkách pre ľvovským divadlom.

Obrázok blogu

 

Na foto je bezdomovec, s ktorým som si dvakrát zahral. Ževraj zahrajme si o peniaze. Partiu som vyhral, ale aj napriek tomu som mu dal zopár hrivien (ukrajinská mena). Na druhý deň už zdiaľky na mňa kričal vyhadzujúc chalana, s ktorým práve hral. Tak som sa zastavil a naša druhá partia skončila remízou. Vraj hral kedysi ligu ako ja. Vďaka môjmu šachu sme zmeškali disko, čo mi kamošky dlho nevedeli zabudnúť.

Dalo by sa spomenúť ešte mnoho zaujímavostí ako malé autobusíky - maršutky, ukrajinskí mobilní operátori, obchody s "vraj originál" CD a DVD za babku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľvov je krásne mesto, historické, plné zaujímavostí, ktoré si každý človek nájde - stačí otvoriť oči.

Súvisiace články:

 Ľviv – Perla Európy – Ukrajina 4

Marek Piváček

Marek Piváček

Bloger 
  • Počet článkov:  191
  •  | 
  • Páči sa:  12x

https://www.facebook.com/pivacekblogRád píšem a rád stretávam inšpiratívnych ľudí, preto som okrem článkov začal robiť rozhovory, ktoré publikujem na mojom blogu. Mojím detským snom je vydať knihu. Zoznam autorových rubrík:  Business StoriesMoji veľkí priateliaRozhovorySpoločnosť a takSpolok sv. Vincenta de Paul -ZamysleniaRecenzieReality & stavbyDeti, mládež, táboryStalo sa...Ľudia, kamarátiFotografieSlovensko mojeVeď už ma nekop:-)DepresiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu