- tak za prve, papez na copacabane bol asi v kazdej televizii, co som v ten den prepinal. takze brzdi s tym odsudzovanim medii (lebo sam budes sudeny, ze?)
- za druhe, nie je krestanstvo hlavne o tom, aby clovek zil podla pisma a az v druhom rade o tom, ci a kedy a ako sa modli? (list Jakubov 2:17) pripadne, ako ste na tom u vas vo firme s podelenim sa o svoj majetok s chudobnymi (1. list Janov, 3:17) ?
pridu mi pokrytecki tito krestania z prveho sveta, modliac sa a ospevujuc boha v krajine s vysokou zivotnou urovnou, dobrou zdravotnou starostlivostou a celkovym blahobytom.
trochu nedôssledná nasledovníčka Martina Luthera, ktorý hlásal: "Človeka ospravedlňuje jeho viera a nie dobré skutky". Darmo sa bniješ do pŕs, aká si evanjelička, keď neuznávaš učenie biblie ani Luthera. :-)
okliešťuješ bibliu a upravuješ si ju, ako sa to Tebe páči. Buď som veriaca, a potom beriem slovo božie (bibliu) tak, ako to hovoril Ježiš, alebo nie som, a potom si to môžem prispôsobovať ako sa mi páči. Inak tým, čo si to prispôsobujú podľa svojho, sa hovorí aj revizionisti, lebo to chcú revidovať:-) Ale zas, ak si prečítaš List Rimanom 2,25-28 (tam je o obriezke a Židoch), tak tam je trošku iný pohľad na veci, práve ten Tvoj.
s jednou veriacou a tá konštatovala, že jej teológovia vysvetlili všetko tak, že to zapadalo ako ozubené kolieska v hodinách. Že biblia je uzavretý celok, kde všetko do všetkého zapadá. To je veriaca. Ale ten, kto si vyberá len to, čo jemu vyhovuje, je len poloveriaci. Ja ako neveriaci môžem pochybovať, môžem neveriť. Pre katolícku cirkev v týchto veciach je každý pápež neomylný, a predsa v priebehu dejím sa niektoré dogmy úplne obracali. Mnohí pápeži mali múplne odlišné názory. Ale všetci honobili majetok cirkci, ani jeden ho nerozdal medzi biednych.
to stojí takto: "Protož za to máme, že člověk bývá spravedliv učiněn věrou bez skutků zákona", v novom preklade zas takto: "Lebo si myslíme, že človek ospravedlnený býva vierou bez skutkov zákona, tu je to tak, ako to citujem ja: http://www.biblegateway.com/pa... aj tu je to tak: http://www.krestan.sk/biblia/n... aj na mnohých iných miestach na internete...
Janko, ja som to pochopila tak, ze Jezis priniesol pre nas ospravedlnenie -a kazdy, kto v neho uveri, bude ospravedlneny - on nam to ponuka a je na nas, ci to prijmeme. Lebo aj clovek, co sa akokolvek snazi, hresi. Nikto nie je bez hriechu - zakon nedokaze nikto uplne dodrzat. Mne z toho vyplyva aj trosku nepopularny nazor pre neveriacich - ze dobre skutky sami o sebe nestacia, lebo nech sme akokolvek dobri, koname aj zlo. A za to zlo by sme mali byt osdudeni - ked nieto toho, co nas cez svoju obetu ospravedlni.
Ale to neznamena, ze mozeme dobrovolne hresit - na inom mieste sa pise, ze viera bez hriechu je mrtva, nema vyznam. My sa mame snazit. Spoliehat sa len na jeho ospravedlnenie je vazny hriech.
Odpustenie cez Neho (ospravedlnenie cez vieru) plus snaha konat spravne a dobre by mala ist ruka v ruke.
Tam nie je ziaden rozpor, len to treba brat v kontexte.
Neviem, ci som to pochopila spravne, mozno ma nejaky teolog vyvedie z omylu
Pán autor, klobúk dole. Držím Vám palce pri čo najdlhšom udržaní si svojho životného postoja a pri prípadnom presviedčaní k podobnému zmýšľaniu čo najširšieho okruhu veriacich ľudí na Slovensku.
ono by to malo byt obojstranne... aj ostatni by to mali vidiet na nas veriacich, ze ta viera je nieco zive a potom mozno aj ta komunikacia bude lahsia z oboch stran. Casto su to vzdialene svety, kde jedni nechapu druhych.
lebo si myslým, že kresťanstvo a kresťania v tom starom myslení sú určite väčšinou ,,paraziti ", ktorých rodičia násilým nútili chodiť do kostola a vytvártali tak falošný dojem, že návštevou kostola je všetko o.k. Stačí, keď ich tiež nasprostalí susedia videli, a sú v kategórii ,,dobrých". Treba raz a navždy jasne vyslať signál, že nie každý je taká falošná cvičená opica, ako tzv návštevnici kostolov- tiež kresťania. Je až zarážajúce, ako sa týmto témam až úzkostlivo vyhýbajú farári, ktorí ako štátni úradníci z tých,, kecov a dristov ", vlastne žijú. KC si z nich vybudovala poslušných poklonkovačov, bez názoru a bez vlastnej cti. Odrapocú si svoje a deň si odfajknú. Ak toto má byť viera, hnusí sa mi aj tým ich Hosdpodinom, či čo to je.....
a potom uz nic nerobit - to by bol super lahky zivot ;-)) Ono, viera je narocna, ak clovek nechce robit kompromisy a ohybat si ju a aj Boha podla svojho obrazu...
Kazdy si ohyba vieru aj boha podla svojho obrazu. Ak by sa ludia o svojej viere viac ropravali zistili by, ze kazdy veri svojej viere. Je to totiz - ta viera - prilis komplexna zalezitost nez aby mohla existovat 1 univerzalna.
ale tam to uz hranici casto aj s hriechom (ako to nazyvame my veriaci) a niekedy naozaj s pohodlnostou sa drzat vsetkych veci, ktore hovori Boh... a Cirkev... aj ked viem, ze s tou Cirkvou niektori nebudu suhlasit, a su aj veci, v ktorych mam ja iny nazor, ale snazim sa pocuvat hlas Boha aj Cirkvi.
Chráni nás pred nadmierou chaosu vonkajšieho sveta, poskytuje útočisko, kde sadajú nabrať sily fyzické i morálne, pripomína, čo je podstatné a čo málo významné. Vieru je najlepšie ukázať skutkami, každá viera bez skutkov je mŕtva. Robme dobré veci medzi ľuďmi a nesme si vo vnútri kúsok svojho geta, aby sme nezablúdili v labyrinte sveta.
treba vediet, kde nacerpat sily, aby nas tento svet neprevalcoval. Na druhej strane treba z geta aj vychadzat, aby sme hovorili o Bohu, nielen si "hoveli" v jeho milosti... myslim, ze sa ale rozumieme ;-) Vdaka za nazor.
- za druhe, nie je krestanstvo hlavne o tom, aby clovek zil podla pisma a az v druhom rade o tom, ci a kedy a ako sa modli? (list Jakubov 2:17) pripadne, ako ste na tom u vas vo firme s podelenim sa o svoj majetok s chudobnymi (1. list Janov, 3:17) ?
pridu mi pokrytecki tito krestania z prveho sveta, modliac sa a ospevujuc boha v krajine s vysokou zivotnou urovnou, dobrou zdravotnou starostlivostou a celkovym blahobytom.
Ale zas toto:
No,
Veď ale Ty si asi
Či sa biješ, či nie,
Ale zas, ak si prečítaš List Rimanom 2,25-28 (tam je o obriezke a Židoch), tak tam je trošku iný pohľad na veci, práve ten Tvoj.
Co myslis aka bude zhoda?
V KS som debatoval
Pre katolícku cirkev v týchto veciach je každý pápež neomylný, a predsa v priebehu dejím sa niektoré dogmy úplne obracali. Mnohí pápeži mali múplne odlišné názory. Ale všetci honobili majetok cirkci, ani jeden ho nerozdal medzi biednych.
V Bibli kralické svaté
v novom preklade zas takto: "Lebo si myslíme, že človek ospravedlnený býva vierou bez skutkov zákona,
tu je to tak, ako to citujem ja: http://www.biblegateway.com/pa...
aj tu je to tak: http://www.krestan.sk/biblia/n...
aj na mnohých iných miestach na internete...
Mne z toho vyplyva aj trosku nepopularny nazor pre neveriacich - ze dobre skutky sami o sebe nestacia, lebo nech sme akokolvek dobri, koname aj zlo. A za to zlo by sme mali byt osdudeni - ked nieto toho, co nas cez svoju obetu ospravedlni.
Ale to neznamena, ze mozeme dobrovolne hresit - na inom mieste sa pise, ze viera bez hriechu je mrtva, nema vyznam. My sa mame snazit. Spoliehat sa len na jeho ospravedlnenie je vazny hriech.
Odpustenie cez Neho (ospravedlnenie cez vieru) plus snaha konat spravne a dobre by mala ist ruka v ruke.
Tam nie je ziaden rozpor, len to treba brat v kontexte.
Neviem, ci som to pochopila spravne, mozno ma nejaky teolog vyvedie z omylu