Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Majú utrpenie a bolesť zmysel? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

geez to je strasny text... aj faktograficky aj "zmyslovo". utrpenie ho docitat do konca. len skoda, ze na taketo "utrpenie" analgetika nejestvuju. zaujimave, ze zase toho "zmyslu" si az tak vela nechcel ked si do seba pchal ibalgin, vsakze. odhliadnuc od faktografickych nepresnosti (frankl nestravil 3 roky v koncentracnom tabore - bol 7 dni v auschwitzi, 5 mesiacov v dachau a rok robil lekara v prilahlom tabore v turkheime) je cela ta psychoanalyticka blbost o zmysle zivota postavena na nikdy netestovanych a netestovatelnych zakladoch z ktorych si anektodickou evidenciou spravil frankl akesi univerzalne terapie - o ktorych ucinku navyse, samozrejme nejestvuju ziadne data. v lagroch prezili ludia z roznych dovodov a rozne dlho, niektori ako primo levi, katzetnik ci fillip muller podstatne dlhsie nez frankl, a ich skusenosti "ako" prezit roky vo vyhladzovacom tabore su podstatne rozdielne, nez franklovska gycova ezoterika z tyzdna v auschwitzi a piatich mesiacov v dachau. ti v utrpeni a bolesti nevideli ziaden zmysel (vstupili dolagru ako neveriaci a aj boli oslobodeni ako neveriaci), svoje zazitky popisali racionalne a vyvodili z nich aj racionalne posolstvo - bolest a utrpenie ich znicili, nedali ich zivotu ziaden zmysel a ani nezvysili ich pochopenie ako zit a preco zit. ako to dve milenia pred nimi zhrnul jeden rabin - leit din v'leit dajan - [vsetko je to loz. nejestvuje ziadna odmena] nejestvuje spravodlivost, [a to preto, ze] nejestvuje boh. a kto si mysli, ze sa "mu" priblizi utrpenim by mal miesto psychoanalytika navstivit psychiatra. alebo miestny s/m klub. alebo aspon nebrat ibalgin...
pjotr
Po prečítaní prvej vety som
tušil, že to píše pjotr. Robí Ti nenávisť bolesť? Prečo sa jej venuješ? V kresťanskom svete bolesť má hlboký zmysel, inak by ju Ježiš nepodstúpil.
JuPs
Sugríva Ti to napísal veľmi diplomaticky, ja skúsim rovno - pjotr aj keď je miestami zbytočne cynický je erudovaný a cením si ho prave preto, že vie faktami demýtizovať tému. A to dokonca nezavisle na svojich preferenciach , Pietruchovej dokazal že gender ideologia je paveda napriek tomu, že je na jej strane. Mohol pokojne byť ticho a nevystúpiť proti nej , ak zdieľa podľa vlastných slov jej hodnoty, ale neurobil to.V tomto je intelektualne poctivý. Detto tu - našiel rozpory, nepresnosti až zavádzania , tak to napísal. Dobre, že to napísal, nevedel som nakoĺko bol ten text zavádzajúci. Takže sa mýliš v tom, že sa venuje nenávisti, i keď by niekedy mohol ubrať čo sa týka irónie až sarkazmu :)
Milan1
Prisoner, therapist[edit] On 25 September 1942, Frankl, his wife, and his parents were deported to the Nazi Theresienstadt Ghetto. There Frankl worked as a general practitioner in a clinic. When his skills in psychiatry were noticed, he was assigned to the psychiatric care ward in block B IV, establishing a camp service of "psychohygiene" or mental health care. He organized a unit to help camp newcomers to overcome shock and grief. Later he set up a suicide watch, assisted by Regina Jonas.[2][6] On 29 July 1943, Frankl organized a closed event for the Scientific Society at Theresienstadt, and with the help of Leo Baeck he offered a series of open lectures, including "Sleep and Sleep Disturbances", "Body and Soul", "Medical Care of the Soul", "Psychology of Mountaineering", "How to keep my nerves healthy?", "Medical ministry", "Existential Problems in Psychotherapy", and "Social Psychotherapy".[6] His father Gabriel died of pulmonary edema and pneumonia at Theresienstadt.[2][3][6] On 19 October 1944, Frankl and his wife Tilly were transported to the Auschwitz concentration camp, where he was processed. He was moved to Kaufering, a Nazi concentration camp affiliated with Dachau concentration camp, where he arrived on 25 October 1944. There he was to spend five months working as a slave laborer. In March 1945, he was offered a move to the so-called rest-camp, Türkheim, also affiliated with Dachau. He decided to go to Türkheim, where he worked as a physician until 27 April 1945, when Frankl was liberated by the Americans.[2][3] Meanwhile, his wife Tilly was transferred from Auschwitz to the Bergen-Belsen concentration camp, where she died. Frankl's mother Elsa was killed by the Nazis in the gas chambers of Auschwitz, and his brother Walter died working in a mining operation that was part of Auschwitz. Apart from himself, the only survivor of the Holocaust among Frankl's immediate relatives was his sister Stella. She had escaped from Austria by emigrating to Australia.[2][3]
fortisimo
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

no a čo ... ?

Terezín snáď nebol koncentračný tábor, do ktorého bol Krampl násilím deportovaný ... ?

a teda ... nie je pravda, že Krampl strávil v koncentračných táboroch 2 roky,7 mesiacov a 2 dni, čo je podstatne bližšie k 3 rokom strávených v koncentračných táboroch, o ktorých hovorí autor, ako k cca pol roku, ktoré mu v koncentračných táboroch priznal "faktograf" ... ?
 

 

To, že sa na všetko nacapí nálepka koncentračný nábor nerobí z Terezína ekvivalent k Auschwitzu. Jedno je geto, druhé vyhladozvací tábor. Ak ešte stále nevieš, aký je medzi tým rozdiel, odporúčam doštudovať.

Z pjotrovho komentáru je úplne jasné že porovnával skúsenosti vo vyhladzovacích táboroch. Jasné každému okrem teba. Ale pochopitelne podľa zavedeného patternu budeš svoju neschopnosť chápať demonoštrovať aspoň týždeň.
 

ani ja a ani autor sme ...

nerobili z Terezína koncentračný tábor ekvivalent k Ausshwitzu ... autor netvrdil, že Krampl strávil 3 roky vo vyhladzovacích táboroch, ale že ich strávil v KONCENTRAČNÝH TÁBOROCH ... a "faktograf" spochybnil tento výrok, ke´d mu priznal pôvodne len 1 rok, 1 rok, 5 mesiacov a 2 dni, čo ešte neskôr zredukoval na cca 6 mesiacov ...

takže pokojne ma môžeš ešte týždeň presviedčať o tom, že Terezín nebol koncentračný tábor, v ktorom Krampl strávil viac ako dva roky, t.j. že Krampl nestrávil v koncentračných táboroch celkovo 2 roky, 7 mesiacov a 2 dni, čo je teda oveľa bližšie k 3 rokom, ktoré mu prisúdil autor článku, než cca pol roka, ktoré mu prisúdil "faktograf", aj tak ma nepresvedčíš ...
 

ozaj ...

a ako je to s tým židovským rabínom, ktorý pred 2000 rokmi vyhlásil, že ""neexistuje spravodlivosť, neexistuje Sudca" ... ?

ako je to s tými pravoslávnymi Židmi, ktorí sa údajne zúčastnili telavivského pride pochodu na alegorických vozoch ... ?

ako je to s Ivankou Savic, ktorej výskum mozgových feromónov mal preukazovať vrodenosť a nemennosť homosexuálnej orientácie ... ?

ako je to s porovnávaním "homosexuálnych" včielok s homosexuálnym správaním ľudí ... ?

ako je to s citáciami falzifikovaných štúdií od LGBTI loby o tom, ako sa deťom vyrastajúcim v rodinách homo párov super darí ... ?

faktograf, len čo je pravda ...
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

ak by mala mať hlboký zmysel, treba si tie osmičky nechať vybrať bez lokálnej anestézy. TO by bola aspoň riadna bolesť a nie dozvuky pooperačné, ktoré si kresťan ešte aj utlmuje ibalginom :)
 

mýliš si

utrpenie s masochizmom
 

 

Ale veď klídek, kus irónie neuškodí, alebo hej?
 

takze aku vlastne ma

(v krestanskom svete) bolest vyznam?
je ten vyznam vseobecny alebo subjektivny?

nemohol jezis (ergo boh) ten vyznam dosiahnut nejakym inym sposobm?

mal vlastne jezis na vyber ci chce (ne)podstupit bolest?
 

 

50 Shades of Marek
 

 

dornan je aspon sexsymbol, pivacek je gyc.

jestvuje vyse sto rokov stara knizka od sr hirsha - chorev. hirsh bol zakladatelom modernej ortodoxie v judaizme a krestanstvu sa v tej knizke vobec nevenoval az na kratky epigram - :

"fundamentalny rozdiel medzi judaizmom a krestanstvom je ten, ze judaizmus umoznuje cloveku najst boha tam, kde nachadza sam seba, kym krestanstvo umoznuje cloveku najst boha tam, kde clovek opusta sam seba."

v krestanstve jestvuje akasi obsesia utrpenim, placom, slzami, mucenim, nesenim kriza, odriekania, asketizmu, martyrstva - a je vznimana ako nieco uslachtile a cnostne.

neviem ako inym, ale mne takyto prakticky nezitelny pristup k zivotu pride dost divny. asi ako sa tesit z ibalginu a styroch dier v krvavych dasnach. clovek sa snazi uplne prirodzene eliminovat utrpenie a maximalizovat svoje osobene stastie a stastie svojich blizkych. druha vec je, ako dokaze zvladat ked sa mu to nedari.

ale odvolavat sa pre bolest zubov na snad najgycovejsiu knizku (o tyzdnovej) skusenosti z auschwitzu je uz mimo moj matrix. ale nie je to prvy krat co som sa stretol s tym, ako si katolici vyhlasuju frankla a jeho patavedecke blaboly za div nie receptar na uspesne trpitelsky zivot. zavrazdili vam nacisti rodinu? najdite v tom nieco pozitivne! akokeby fakt prezitia vyhladzovacieho taboru bol meritkom ako spravne zit...

ako som bol spominal, su ludia co stravili radovo vacsi cas v auschwitzi ako frankl a ich postrehy sa s franklovymi nedaju porovnat - je to tak stylom ako i obsahom - akokeby clovek cital/pocuval poulicneho kazatela co rozprava o tom ako pride mesias, v porovnani s tym, co v skutocnosti rozprava mesias samotny. rozdiel medzi realitou a fikciou. v neposlednom rade, - a to je uz leviho postreh - mnoho z tych co prezili, prezili z kombinacie roznych dovodov a ani zdaleka nie nejakych uslachtilych, zidealizovanych ci dobrovolne martyrskych.

ale to je ten rozdiel, ked niekto spise knihu o par dnoch v tranzitnej casti auschwitzu a niekto o troch rokoch z krematorii a plynovych komor ako clen sonderkomanda. tym samozrejme neznevazujem, ze frankl si svoje nevytrpel, ci uz v ghete alebo v dachau, len davam do kontextu, ze relativne k comu a k akym skusenostiam v porovnani s ludmi, co ak jestvuje skala utrpenia a pozorovanych hroz - si toho vytrpeli "viac".

a ich dovody, preco prezili a ako, sa pivacekovcom nebudu pacit. lebo sa z nich neda spravit masochisticky poster pre veriacich s napisom - takto treba (pre)zit! lebo takto by (pre)zit nechcel nikto...
 

 

Tak sexsymbol? Pacilo by sa ti keby ta vyplieskal po zadku, co (-: ?
 

 

nuz, je to rozdiel medzi naozajstnym utrpenim a narcisistickym masochizmom cloveka, ktory sice bude hovorit o utrpeni inych ale v skutocnosti je to vsetko o tom, "ako ja len viem krasne trpiet a cez to porozumiet vas vsetkych" ...
 

 

err - ups - v turkheime bol radovo mesiac, nie rok.
co je este viac v ciselny neprospech.
 
Hodnoť

 

Po precitani tohto blogu, clovek pochopi,ako sa prejavuje ucinok nadmerneho uzivania Ibalginu v praxi :)
 
Hodnoť

Koľko dní v očistci

ti bude odpustených za tie štyri osmičky a jednu cystu?
 
Hodnoť

 

Teraz by ste sa mali modliť, aby tie vytrhnuté štyri zuby múdrosti nezanechali žiadne následky.
 
Hodnoť

 

vytrhavanie zubov ako novodobe flagelanstvo? uz vidim zastupy katolikov, ako stoja pred ordinaciami dentistov, ti hard-core budu ziadat vytrhavanie bez anestezie, aby si to utrpenie mohli precitit naplno.
naozaj potrebujes bolest po trhani zubov na to, aby si pochopil utrpenie ludi v nudzi ci nevyliecitelne chorych (a nehovoriac o tom, ze zivotu tychto ludi sa analgetikami starostlivo osetrovana bolest nasinca ani len nahodou nepriblizi)? asi je to nejaky specialny kurz katolickej empatie dentalnych martyrov.
 
Hodnoť

 

Ked bolia zuby, je clovek schopny vsetkeho. Ibalgin mozno nahradit lentilkou, ucinok je rovnaky.
Mne sa oplatilo TCMkom cistit slezinu, pankreas a zaludok - a vedlajsim velmi prijemnym ucinkom je vymiznutie problemov so zubami. Mam zdrave dasna a prakticky ziadne kazy. Co po predchadzajucich zubnych martyriach je maly zazrak.
 
Hodnoť

 

niektori ludia by nemali vobec mysliet a uz vobec nie pod vplyvom tisiacich prostriedkov
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie


  1. Rudolf Pado: O čom Sulík pod Tatrami decentne mlčí 7 567
  2. Michal Májek: Maturita po novom 1 520
  3. Martin Greguš: Koľko infikovaných by Vallo potreboval v Bratislave, aby chcel 2kolo? 2706 mu nestačí... 1 254
  4. Iveta Kompišová: Prvá žena - nositeľka Nobelovej ceny za mier - bola rodáčka z Prahy 1 202
  5. Roman Janciga: Rozhovor s mladým infektológom z Kramárov 815
  6. Jozef Orogváni: Ako sme boli babku očkovať 802
  7. Juraj Paškuliak: Ďalšie zlé skúsenosti so Slovenskou poštou 720
  8. Soňa Fröhlichová: Aktuálne cestovanie na trase Švajčiarsko – Nemecko – Rakúsko – Slovensko 685
  9. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie 559
  10. Peter Lukáč: Zbohom, Google! 543

Rebríčky článkov


  1. Helena Michlíková: Tieň podozrenia
  2. Eduard Bartko: Prečo červení a modrí bojujú proti sebe a má zmysel trojité zálohovanie dát?
  3. Štefan Vidlár: Škola s Covidem
  4. Peter Biščo: Slovensko, krásna moja domovina plná zábudlivcov.
  5. Andrej Čatajský: Cash-Flow v dobe kovidovej
  6. Marcel Karvay: 24601
  7. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie
  8. Lubomir Zahora: Umenie švov
  9. Patrik Lenčéš: Kostoly na Slovensku: Zatvorené pre ľudí, otvorené pre nebo.
  10. Miriam Studeničová: Sila celku zvíťazí!


Už ste čítali?